Blogger Backgrounds

Wednesday 21 December 2011

AF :)

          Okay lama dah kot aku tak update aku punya blogger . Post lama tu aku ada hasrat act tapi tak kesampaian . kesian kan kat aku ;D sejak tu aku malas dah update blog aku . okay now nak update balik lah . aku nak citaa pasal sorang budak skema ni . budak skema ni la yang dah buad aku fall in love . fall in love dgn dia . HIHI . aku saja nak post pasal kau pulak mek . you know what ? masa aku coup dgn dia , dia pena usha blogger aku . aku citaa pasal ex aku . dia cakap dia sebak gilaa , sampai dia termenangis coz rasa taktahan sangat . HAHA . taktahan jealous . ada – ada jela kau ni boroi .
          Okay , nak cakap pasal sapa ni ? aishh , takan tatahu . mesti lah pasal Alif . sapa Alif ? ehee . Alif Fahmi Bin Khairuddin berumur 21 tahun , berasal dari Teluk Intan Perak , mengambil kursus Diploma dalam Kejuruteraan Awam di Politeknik Tuanku Sultanah Bahiyah (PTSB) and now dah Sem 5 . Whoa , brother – brother la . Dah besa :D HAHA . taya nak besar sangat okayyy . kalau korang kenal dia dah lama , kau takan nya cakap camtu . dah takde dah skema , nerd , muka innocent dia tu . fuck innocent ! :D
          Nak cita pasal camana kita orang bole kenal ni . time tu kat kantin PTSB . biasa lah , time rehat semua student nak makan ken . oh , b4 dat , aku ni student polyy tu jugak . act time tu aku baru 1st time pakai kebaya yang mak aku kasi . red kebaya , wana merah mama ghairah . hikhik . time tu aku pakai high heel pulak . hadoihh , aku tahu ramai dah tegur aku kalau aku pakai high heel . asal eh ? tapena nampak budak pendek pakai high heel -.-‘’ aku dgn terkatik – katiknya jalan nak pegi kat gerai – gerai makanan tu , sekali ada budak tegur . acehhh , dia Tanya apa ? awak awak , awak sem bapa ? aku dgn konon cover poyo tu aku just angkat tangan tunjuk no 1 mean sem 1 , na tau sbb apa aku buat camtu ? sbb aku pk budak skema mana la ni yg tegur aku , dahla pakai glasses , nanti dulu kau kena baca blog ni sampai abes , dia tak se innocent tu , cayaa lah . HAHA . then aku terus ja jalan pyy beli makanan . pusing balik aku nak gy tempat kawan – kawan aku duduk , then budak tu tegur aku balik . adeshh -.-‘’ . awak ? awak nama sapa ? aku dengan muka baik cakap , Liza :] then dia Tanya lagi jabatan apa ? aku cakap ja aku budak Perdagangan . then aku denga dia cakap . oh , liza budak perd sem 1 . okay bole jalan dah .
* Baju kebaya yang dia suka sgt tu :)
          Aku pegi la basuh tangan . then ada budak laki tegor aku . you , you ni macam primadona . okay layan , takpena doe orang cakap camtu kat aku . rasa bangga juga lah . hahah . aku tenga makan – makan tu , then budak yang cakap aku primadona tu diri depan aku then cakap . you you , kawan I minat kat you . dia tunjuk ? aishh ! budak skema tadi woi . hahah . dia diri dari tempat duduk dia then lambai tangan kat aku . eh , budak tadi tu nama dia Zuri . Search kat FB * Zuri Rayyal . HAHA . fyi , dia kawan budak skema tu lerr -.-‘’ HIHI . tenga makan – makan ni , tetiba budak skema tu datang duduk sebelah aku . okay , tanak macam malu pulak ken aku . dahla time tu ramai orang . aku rasa macam semua orang dok perhatikan gelagat aku dengan dia dia . aku ni kalau 1st time org nak usha , mmg agak mahal gila babi laa katanya . :D

          Budak  tu dengan sopan – santun nya duduk sebelah aku , dia teman aku makan . kitorang bebual – bual .
Aku : nama siapa ?
Alif : Alif Fahmi .
Aku : ni budak jabatan mana ? ( sambil makan dengan cover malu teramat sgt )
Alif : budak JKA * adat kalau kat poli tu , nak usha Tanya dulu jabatan mana . biasa budak JKA , JKM , JKE mmg cari budak  perempuan JP kalau nak cari awek . hakikat , base on true story okay ;D
Aku : umur berapa ? dah sem bapa ?
Alif : 21 , dah sem 5 dah .
Aku : oh really ? tua dah ken . hihi
Alif : kenapa ? awak tanaa kea orang yang dah tua ? * acecehhh , dah ada maksud dah tu kan . kita Nampak permainannya disitu :P
          Bebual , bebual dan berbual then dia end kan conversation dengan camni .
Alif : awak , saya nak minta no awak boleh ta ?
Aku : nak buat  apa ?
Alif : takda la , saja nak buat kawan – kawan . kalau takbole  takpelaa . * eleyy dah pasrah . HHAHA
          Aku pun kasi ja no aku kad dia . dia keluarkan note pad dia then dia tulis no aku kat situ . hakikat time tu , aku macam dah mula comfortable dgn dia . walaupun agak skema , tapi dia baik . aku suka cara dia layan aku . oh ya , dia pun saja try test usha aku sbb time tu dia pun pakai baju kemeja baru . dia saja nak test aku , kod kod dapat kea kenn . huhu . okayyfine then Alif Fahmi  .  petang tu aku terlibat dalam Drama Galore . aku ada ajak dia pegi tengok aku berlakon tapi dia say sorry cause petang tu dia ada ujian . okay , takpe awak . dia rajin jugak text aku , call aku . ta sampai bape jam kawan dia panggil aku ‘ Dear’. Kan dah Nampak permainan nya tu . HAHA . * dia cakap dengan aku semenanya time dia 1st time Nampak aku kat kantin tu , dia rasa aku cinta pandang pertama dia . dia suka tengok aku kunyah makanan , dia cakap mulut muncung kedepan macam itik . yelaa -_- and 1 lagi hakikat , dia rasa dia nak sangat kat aku , dia nak jaga aku , dia tana aku dgn org lain . lagi la lepas dia dapat tahu aku ni single  time tu .
          Esok nya , aku inform kat dia yang aku nak pegi overnite dengan mbe – mbe aku budak JKM . dia ada cakap dia nak ikut , mana bole . kitorang budak sem 1 , kau dah sem bapa ? sedar sket , masuk pulak kawan – kawan aku dengan kau nanti kan Alif . act dia jealous doe aku pergi overnite dgn budak – budak  lelaki , hahah . apa ni ? baru kawan 2 hari kod Alif :P  time aku overnite tu , dia asyik text aku ja . kang kalau aku tak rep , nanti dia telefon . esok hari lepas kitorang pergi mandi Sedim ktorg pi pulang kereta sewa then pergi makan kat Tat Nasi Ayam (TNA) . dia nak ikut makan jugak  tapi aku takasi , jahat nye lah aku ni kan . sory :( bukan sengaja .time tu 8hb sept .









          Malam tu aku text dia , tah knp macam bergaduh jea . aku taktahu apa masalah dia actually . aku tahu dia dah start syg aku . dia ngaku jugak yg semena nya dia jealous aku hang dgn laki lain . gado punya gado , dia pun ingat time tu aku nak tinggal dia . but sebaliknya , aku ajak dia couple dgn aku . terbalik kan , perempuan ajak lelaki couple . aku act tengah cari pengganti , aku rasa sunyi , aku perlukan teman and aku rasa Alif lah yang boleh buat camtu . bukan orang lain . dia baik sangat dgn aku , org lain takda pun layan aku camtu . aku cakap dgn dia aku percaya dia boleh jaga aku . dia terima aku . aku rasa seronok sangat . 09 september 2011 kitorang couple . 2 hari kawan terus coup , advance kan ? alaa senang cakap , kita orang ni macam kena kawin paksa dgn mak bapak la . masing-masing tak cinta , tak sayang tapi bila dah kawin tu la kita kenal each other better . sweet tak sweet ;D
          Aku ingat lagi time tu before  tido dia ada call aku jap . dia cakap I love you kat aku pelahan , aku denga tapi aku bebuat tak denga biar dia ulang balik perkataan tu . hahah . seronok gila dapat kacau dia . esok tu dia ajak aku teman makan kat luar . ni kira 1st date la kot . hihi . tah apa dia cakap time tu buad aku geram dgn dia aku cubit dia kekuat . alamak ! mana ayu ni ? dah hilang kea ? hihi . aku takbole org dengki aku , aku mesti dengki orang balik . time tu dia gy makan nasi ayam kat sebelah kompleks sukan kat Kulim tu . dia pun comel jugak masa makan , suka meh tengok , hihi . esok dia ajak jumpa jugak . dia datang kantin tapi dapat jumpa dlam seminit jea kot . dia demam , kesian aku tengok dia ;(
          Hmm , nak cita pasal official date nie . okay time tu Kedah cuti ken . dia amik aku kat kamsis then kitorang pi sunway kat Penang .  sebelum gi sana , kitorang pegyy makan bustand Kulim . hm , aku jahat ! dia kacau aku then aku nak pukul dia guna bantal yang ada dalam keta dia , tanpa disengajakan bantal tu terkena kat side mirror belakang . Allah ! patah terus , sory bie . aku tak sengaja nak jahanamkan Neo kau tu . cermin depan dia retak . kawan dia , Kopet (budak TI) ada cakap . ehh , pa ni beyy ? bukan ke dulu kau cakap kalau orang jahanamkan kereta kau , kau nak bunuh orang tu ? hahah . luckily me , Alif tak buat apa pun . dia senyum ja time tu . dia cakap takpelaa . baiknya awak . thanks :) janji tak nakal-nakal lagi . huhu .
* Official date la ni ;D

          Saat tukar minit , minit tukar jam . hari ganti hari , lama – lama aku couple dgn dia aku makin sayang kat dia . dia terlalu baik dengan aku . dia layan aku tak macam ex – ex aku buat kat aku dulu . ya , aku admit kau lah yang terbaik syg . kau langsung tapenaa berkira . appreciate sangat dgn apa yang kau buat kat aku . aku ni dahla cepat melenting tapi kau takpena pun melenting balik , sebaliknya kau talk slowly dgn aku sampai la reda kemarahan aku tu . daripada aku langsung takde perasaan kat kau , terus aku syg gila babi kat kau .
          Kalau nak cakap moment-moment bahagia aku dgn dia mmg tak terkira banyak nya . aku cita yang main jela , hihi . okay time tu aku tenga bosan takde apa aktiviti kat kamsis . mmg sumpah bosan la time tu. Aku terbaring atas katil dengan azie . FB dia *Affizatul Shahira Kamarudin okay :)
Aku  : azie , aku bosan la . nak buat apa ni ? nak study malas gila kod , takde mood * time tu dah nak dekat dgn final exam ;D
Azie : tu la , aku pun bosan . nak buat apa ek * pergi tingkap tengok luar . kesian aku tengok dia time ni macam orang takde arah . ahhaha .
Aku : apa kata kita travel nak ? pegyy penang . selama ni kan kita gy Penang naik kerete ja , apa kata kita try naik bus pulak . baru adventure . then , kita overnite kat sana esok pagi kita balik la . hihi .
Azie : okay jom , best jugak tu . *muka bersinar-sinar .
          Haha , nak pergi travel ? okay tu la jadi perkataan TRAVEL LA SANGAT . at 1st mmg aku dgn Azie dah rasa pengalaman travel tu , gila seronok ah time tu . naik bus dari 1 tempat ke tempat lain . dari bus buruk , bus rapid . kitorang ni bkan arif sgt kat penang tu . so kalau taktau ape-ape kitorang pi Tanya kat orang . masa kat atas feri tu , aku telefon Alif . dia marah dengan aku sbb aku pergi keluar tak gtauu dia langsung . aku bukan tak nak gtauu , aku takot dia marah aku nak keluar . huhu . but take time , lama-lama dia baik jugak .tah camana la kan aku mcm ada terajak dia ikut ktorg py join travel ni . dia apa lagi , suka betol , hahah , ngaku jela biyy kau mmg seronok sgt ken sbb msetuh mmg dia ajak kua pun py tengok  Immortal 11.11.2011 . tapi aku tana . tu makin dia marah tu , dia ajak dating aku tana , kua dgn Azie aku nak pulak . hahah .















         Dia ajak Cumie , search FB dia *Hazwan Che Soh. Budak ni , kawan rapat Azie la katanya . kiranya nanti kat sana takdela Azie sengsorang , ada la kawan nanti kan . sbb kan Alif nak sgt tengok cita Immortal tu . aku pun beli la dulu tiket takut kang nanti fully booked . dia sampai kat Quensbay dah malam jugak time tu . aku pulak bodo bole Tanya . biyy , kereta parking mana ? aishh , kata travel . apa nak naik kerete pulak ni ? adudu , dah malu sendiri . hihi . tengok  midnite movie dgn dia . seronok jugak cita Immortal tu . tah camana aku ternaik pulak kereta dia . lawak kadang-kadang , dia cakap nak gy mana lepas ni ? aku cakap pegi la mana-mana pun . Feringhi ke , Gurney kea . takesa pun *dalam hati , aku da penat ni . jum la balik . huhu . last-last lepak jugak kat Gurney . Seronok time tu , dia byk luahkan everything kat aku . ayat dia yg sentiasa aku ingat . syg , kalau b buat salah , syg kasi ta peluang kedua tok b ? knp dia cakap camtu ? aku mmg takperna kasi peluang kedua tok ex aku . kalau aku benci selamanya pun aku benci .
          Tahla ken , malas nak cakap apa . aku pun mmg sedar dia mmg cuba hiding something dari aku . aku tahu , dahlama dah pun aku tahu . aku malas je nak besarkan cita . kengkadang tu aku ada jugak Tanya kenapa . tapi dia selalu berdalih dgn aku .  dah , tutup cerita pasal ni . sambung cita pasal tadi . nak tau ta apa jadi lepas tu ? aku pegi balik  Kulim akibat terlampau keletihan . kata travel , tapi masa kat kereta tu aku dgn Azie tido pulak . kihkih . bodo je .
          Ada satu hari ni , aku pergi makan petang dgn dia then lepak kat taman  sebelah bustand . aku rsa happy sgt time tu taktahu la knp . HIHI . mmg setiap ary , setiap kali aku jumpa dia aku jadi camtu . aku ingat lagi time tu , aku jalan dgn dia semua org aku rasa mcm tengah tengok kan kitorang . maybe dyorg rasa aku ni gila kot sbb sepanjang jalan aku senyum je then hyperactive semacam . HAHA . tahtah Alif pun malu tengok aku camtu , HIHI . duli ah , suka aku la ken :P masa nak balik tu Alif buat aku geram dgn dia , aku nak cubit dia tapi dia lari . aku pun kejar dia then aku tepijak slipper dia , aku terus tarik baju dia then aku pukul , cubit dia kuad-kuad . dia cakap aku main kotor ;) ntahla , nak cakap kenangan aku dgn dia mmg byk sgt sampai tak tercakap . nanti aku buat novel pasal kitorang kau org beli lah ya ;D okeyy sambung balik !
          Dah minggu final dah , tapi aku still tak berapa nak study . aku rasa mcm takde apa study tu . rasa malas gila kod . final aku 22.11.2011 , keputusan SPA nurse aku tu 21.11.2011 . mmg selama tu aku belaja nak tana jea . aku tak confirm pun aku dapat benda tu , tapi tahla -_- HIHI . 21.11.2011 tu aku bangun pagi dgn tak basuh muka gosok gigi aku terus buka lappy check result . Aku dapat weh ! aku dapat SPA tu , syukur sangat . mmg impian aku selama ni pun nak jadi nurse , aku suka tolong orang . kalau kat poly ni business , aku benci kira-kira . time tu aku terus msgg Alif then aku call Abah aku cakap aku dapat SPA . mak abah suka sangat :) tapi lain pulak Alif . dia tasuka sbb lepasni aku kena berjauhan dgn dia . aku kesian jugak kat dia tapi takkan aku nak teruskan jea benda yg aku langsung tasuka .
          Oh , sebelum tu dia ada ajak aku ikut dia balik TI sebelum aku balik BP . 1st aku mmg tana tapi kalau tak ikut sekarang bila lagi nak ikut kan . aku nak jugak kenal dgn family dia .camana cara hidup dia kat TI tu . abis exam 24.11.2011 , lepas abis exam je aku terus settlekan barang nak kuarkan gy umah sewa . dia tolong aku hantarkan . masa malam tu , dia kasi surprise kat aku . dia kasi cake secret recipe kesukaan aku then dia kasi aku rantai huruf A stand for Alif . dia takdapat celebrate birthday dgn aku so dia buat awal siket . aku rasa terharu sgt kod . huhu .
          Esoknya kitorang py jenjalan penang , tema haritu Travel With Style . okay mmg bangang -_- HIHI . kitorang pi makan tengahari kat Perda  then terus gerak Bukit Bendera . best la bukit bendera tu , tak menyesal naik . RM8 ja pun , bawak kat matrix RM4 . lagi la murah , huhu . lama jugak kat situ , ktorg turun balik dalam pukul 6 gtu then terus gerak Feringhi . ktorg jenjalan Feringhi Walk . perut lapar sangat , kitorang pi beli nasi lemak then bentang tikar makan kat tepi pantai . lepastu kitorang lepak kat tepi pantai , pasang unggun api . eh , apasal kitorang ? ehee . lupa pulak ada Zuri , akak Bella , akak Huda dgn Akmal time tu . aku lupa pulak nak mention nama dyorg sbb aku seronok cerita pasal aku jaa . hahah . time ni best , kitorang buad satu Game . kita kena buad impression kad masing-masing . time tu ad aku , Alif , Zuri dgn akak Bella . Sorang-sorang kena cerita macamana bole kenal budak ni , blab la bla apa semua . then nanti dorg Tanya kita soalan . malu kod aku >.< sebole-bole na Tanya semua . huhu


          Okay , esok hari 26hb aku nak pergi ikut Alif balik Teluk Intan (TI) . seronok mmg seronok sgt , tapi tu la . nak jumpa mama dia , aku rasa gerun + takut + malu . tapi kena ikut jugak sbb takut tak dapat pegi lagi . dah masuk SPA nanti tah bila lagi la nak merasa pergi TI tu . lama jugak ya Kulim – TI . 4jam ada kod . penat sgt rasa , huhu . eh , time ni aku pakai kebaya then Alif pulak pakai Baju Melayu . serius nampak mcm org baru kawin . masa berhenti kat R&R makan sat , semua dok pandang kitorang . huhu . sampai umah Alif tu dalam lepas Isyak gtu kod . gila malu , 1stly aku rasa mcm tana kua dari kereta ja , huhu . dah kat dlm umah tu , mama Alif ada Tanya aku pasal aku , family aku . aku jwb sepatah-sepatah je . seumur hidup aku , aku tak pena rasa semalu tu . kat rumah tu ada adik Alif , Sasa dgn Eton . yang kelakarnya badan dyorg lagi besar dari akuu =.=’’ sedih kadang-kadang . asal la aku kecik sgt . huhu . aku suka kat Eton , dia byk cakap then kalau ada buat salah muka innocent jea . HAHA

          Mama Alif buadkan air , then aku main ps2 dgn Alif . seronok sgt time tu . aku ni kaki game , tapi bole kalah pulak dgn budak sekoq ni ! alaa , aku sengaja kasi menang , hahah . aku kalah jea , aku geram then aku tengok ja dia main game -.-‘’ tak lama pastu Alif ajak kua jenjalan tengok TI . aku pun pi mandi then siap-siap . kitorang pi mcD sat beli makanan , bubur ayam dgn fries kesukaan saya <3 HIHI . pastu Alif pi amik kawan baik dia , apa nama jawa dia ? *Kopet ! HAHA . Alif selalu sgt cita pasal budak ni kat aku . nak tengok jugak camana orang nya . time tu Alif ada nak beli something kat kedai then aku dgn Kopet je dalam keta . dia ada cakap dgn aku Alif tu baik orangnya . ya , lega lah kalau dia cakap cmtu . tapi zaman sekarang ni , kawan mmg selalu back up kawan baik , taheran lah kann . pastu kita pi lepak kat Menara Condong . Oh , camtu rupanya budak TI . camana ? nak tahu pi la TI . tengok dyorg camana -.-‘’ malas nak cakap .
          Esok hari , 27 hb ;( hmm , mmg sumpah malang sgt hari ni tok aku . malang sgt . camni , masa pagi tu aku tido dalam bilik . Alif tido ruang tamu . aku tenga tido pastu phone Alif asyik bunyi ja . alarm dia bising sgt , aku nak tido pun susah . so aku decide nak matikan . aku py la offkan alarm dia . then dalam hati aku cakap , aku tapena tengok phone dia , sekali pun ta . aku rasa mcm nak tengok sgt phone dia . so aku godek itu ini . sampai la last sekali , aku pi kat Inbox . Ya Allah , apa ujian yg kau kasi ni . Aku tengok  kat Inbox dia tu ada 3 nama . **** , **** & Sweetheart . sweetheart tu aku , tapi lagi 2 tu sapa ? dia msg syg sygg , b baby . Allah , mmg sedih sgt aku rasa . aku rasa mcm nak balik BP time tu jugak . aku benci Alif ! dia ta ngaku dia ada gf weh time kat Kulim . aku mmg dah takde mood time tu , nak tido pun da takbole dah aku terus ja gy mandi . mama Alif ajak sarapan . time mama tenga prepare breakfast , aku dok texting dgn org lain ja . aku msg semua org . aku mmg dah ta keruan gilaaa time tu . alif mcm marah aku tapi aku buat tatahu je . aku mmg dah takde perasaan time tu . mama Alif nak pi kenduri kawin so dia suruh aku dgn alif keluar takut-takut apa jadi nanti . Alif ajak gy Teluk Batik . aku layankan jeaa , aku takesa pun da , ikut ja permintaan dia last day tu coz aku mmg pk lepasnie laki ni takan ada lagi dalam hidup aku .
          Masa dalam kereta , aku byk diamkan diri . aku still lagi text dgn org lain . act time tu aku minta pendapat org . most of them suruh aku slow talk dgn dia , slow talk apa ! patut ka ckp baik-baik dgn dia ! dia ada marah aku , Tanya aku knp aku diam ja , aku just cakap aku ada masalah but aku tak mention apa . dah sampai Teluk Batik tu , dia pi belikan makanan tuk aku . pastu dia suruh aku pgg tgn dia , tapi aku buat tatahu je . aku rasa geli nak pgg tgn dia , geli sgt . aku rasa mcm najis ! aku benci dia . serius benci ! time tenga makan tu , dia ada cakap dgn aku . yang , kasi lah nasihat kat b . b takpena denga syg kasi nasihat kat b . aku dgn muka yg lngsung takda rasa happy aku cakap . SETIA . tu ja aku cakap . pastu dia cakap , ya b akan berubah . tapi aku tau time tu dia belum sedar lagi yg dia dah kantoi da sbb dia still lagi ada senyum dgn aku , tangkap gambar dgn aku . aku just buat ja apa yg dia nak walaupun aku terpaksa sbb aku tana Nampak kan yg semenanya dia dah kantoi bustard ! :(

          Masa otw balik , ya ! sekali lagi aku diamkan diri . sekali lagi dia suruh aku pesan kat dia . aku just cakap . SETIA la dgn aku . then tiba-tiba aku terus termengalir air mata . dah tahan sebak tu lama sangat kod . da takbole tahan lagi . dia terus cakap ,
Alif : b nie BODOH la sygg , b BODOH !
Aku : asal kau cakap camtu ?
Alif : ntahla
Aku : so , kau dah sedar , dah tahu la sebenarnya kau dah kantoi dgn aku ?
Alif : ya , b mintak maaf .
Aku : tamak kan kau , awex nak 2 3 . dah bagus sgt la tu ? siap ta ngaku lagi dah ada gf . abis aku ni sapa bodoh !
Alif : dyorg takde sape pun , dyorg ex b . * dia berhenti kan kereta tepi jalan .
Aku : kalau ex knp msg syg syg sial ! siap ta ngaku kau ada gf lagi . abis aku ni sapa bodo ! aku ni tak cukup apa ! sampai kau nak pasang 2 3 !
Alif : kau perfect doe . kau perfect ! aku tahu aku salah . ni la jadinya , jadi salah faham . **** tu ex aku , dia mmg msg aku . ****  ya tu coup aku . aku nak putus dgn dia tapi aku takde kekuatan nak cakap dgn dia . aku just kesian kad dyorg . *
Aku : AHH , g mampos dgn kesian kau ! aku punya hati kau tapena pk ? dah , kau tinggal jela aku . kau pergi la kat **** kesayangan kau tu ! aku tanak ada pape pun dgn kau .
Alif : tolong la syg , jgn buat b cmni . b sygg kat syg sgt3 . syg ingat ta time kita kat Gurney , b ada Tanya kat syg wether kalau b buat salah , syg nak maafkan b tak . tapi syg ckp tak . b ckp cmtu sbb benda ni la . dahlama syg b na settle benda ni tapi b takde kekuatan . syg ingat lagi tak time b ckp zuri nangis denga cita org ? b cerita pasal ni la . although zuri pun tak berani nak msg dorg syg . sygg , maafkan b . b syg kat syg sgt2 .
Aku : ah , kau pergi la kat **** kau . aku tak ada kena-mengena dgn idup kau dahh .
Alif : b tanaa dgn dia . b rela sorang-sorang kalau syg tak terima b pun
*Dialog ni bukan la aku hafal semua tapi antaranya mmg camni la ayatnya :D*
          Time tu aku mmg dah menangis teresak-esak . aku taktahu knp aku perlu menangis sbb dia . tapi tu la , aku terlampau syg kat dia weh . dia terus ja pi stesen minyak then aku p basuh muka . pastu dia gegas-gegas je balik sbb aku kena naik bus malam tu . sampai rumah aku terus pi mandi then siap-siap . aku salam mama Alif , sasa dgn Eton . dalam kereta otw gy Ipoh tu la lagi satu penyeksaan buat aku . alif langsung tak bukak lagu coz dia nak membebel tah apa-apa . aku Nampak sgt yg muka dia muka dah realize and menyesal dgn apa yg dia dah buat kat aku . dia byk sgt pesan kat aku . dia cakap aku kena balik Kulim jumpa dia nanti , dia nak jumpa family aku , dia nak buat macam-macam lagi dgn aku . dia kata byk lagi benda yg dia blm buat dgn aku .
          Dalam hati aku just cakap aku tak ingin lah nak buat apa-apa pun dgn kau . tapi 1 pesanan dia yg buat aku terkilan masa dia genggam tgn aku kuat-kuat then dia cakap tgn ni b je bole pgg and lelaki lain takbole pgg pun ! b takkan maafkan syg and tanak jumpa syg lagi kalau syg kasi pgg tgn syg ni kat lelaki lain . aku terkejut dia cakap camtu . aku tahu dia takbole lepaskan aku kat sapa-sapa pun tapi time tu aku just diamkan diri je . TI-Ipoh jauh jugak ,2 jam ada . selama 2 jam tu lah mmg aku diam . tapena aku sediam tu . selama ni kalau dgn dia , aku byk cakap . kalau aku takcakap dgn dia , aku nyanyi sorang-sorang . dah dekat-dekat stesen bus Ipoh tu , tah apasal aku rasa sedih lagi . tiba-tiba mulut aku tercakap I STILL LOVE YOU kat dia :( mmg ya , aku cintakan dia . aku syg dia . ya , kita boleh kasi peluang ke2 kat dia walau dia ada buat salah pun . aku sedar yg aku takkan dapat jalani hidup dgn normal kalau takda dia .









          So , kiranya kitorang dah baik-baik . sebak aku nak tinggalkan dia time tu . aku dah takdapat jumpa dia lagi dah sampailah akhir bulan12 nanti . sesungguhnya , dia dah Berjaya buatkan aku faham apa maksud cinta tu sebenarnya . aku terlampau cintakan dia sampaikan aku sanggup berikan peluang ke2 kat dia walaupun dia dah buat satu kesilapan yg besar iaitu men TIGAkan aku ! semua manusia pernah lakukan kesilapan , and setiap manusia juga boleh berubah . aku tahu dia akan berubah dan jadi yg perfect untuk aku .lepas aku balik BP , dia buat msg copy . aku dapat msg ex dia marah sgt-sgt . dia tarasa apa yg aku rasa , aku lagi pedih . but so sorry , aku takbole kasi Alif kat kau **** , sbb aku terlalu syg dia . sory :( walaupun aku dgn dia berjauhan , tapi tu bukan maknanya tuk kitorang berpisah sebaliknya tu la dugaan kitorang yg kitorang kena hadapi bagi kebahagiaan kitorang in future kelak .
          Lepas ni dah takdela org yg nak aku buli selalu , nak aku ejek bulu ketiak rebonding , tahi lalat kat pipi besar , budak 7A PMR , yang nak aku cubit-cubit , yang nak aku gigit smpai darah. takde spe lagi yg nak teman aku tengok wayang cita Happy Feet . dah takde sapa yg nak ejek aku AJK , budak jam merah , budak pakai beg Converse ada tag , Sorry , It’s Mine , dah takde org nak belai-belai rambut aku , dah takde org nak lap air mata aku kalau aku menangis nanti , dah takde org nak pesan kat aku suruh selak baju bia tak kotor kalau time mkn tu , dah takde org yg suka tengok aku gedik-gedik masa order makanan. dah takde . semua tu tinggal kenangan je . ingat biyy , walau jauh mana pun kita , kita kena bertahan . dulu kat poli mmg tiap hari kita jumpa , tapi bukan sekarang . sekarang ni dah susah .
          Apa jadi pun , new year 2012 nanti kita smbut sama-sama kat dataran BP ya . teringin sgt nak sambut new year dgn biyy . ingat ! ni semua bukan penghalang untuk kita , kalau kita sama-sama sygg , sama-sama setia , org tahu hubungan kita ni mesti menjadi syg . org percaya yg true love tu mmg ada , and org dah jumpa pun org tu . org tu adalah Alif Fahmi Bin Khairuddin , he’s my true love . I do really love him so much and nothing can tear us apart . I swear that I will try the best to make our relationship working . there b no sunlight , if I lose u baby there be no clear sky if I lose u baby . just like the cloud my eyes would do the same , if you walk away , everday it will rain rain rain . just like me honey :’) I LOVE YOU ! I SWEAR !





0 comments: